Dominika Bolek – psycholożka i trenerka TUS

Psycholog

Psychologię ukończyła na Uniwersytecie Warszawskim, na specjalizacji psychologia kliniczna dziecka i rodziny. Skończyła też studia podyplomowe z diagnozy i terapii pedagogicznej oraz rewalidacji indywidualnej, a obecnie rozpoczęła seksuologię kliniczną na Uniwersytecie SWPS.

Brała udział w programie stażowym Fundacji Druga Strona Lustra współpracującej z oddziałami psychiatrii dziecięcej, a doświadczenie diagnostyczne zdobywała w Ośrodku Terapeutycznym dla Dzieci Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie zajmowała się diagnozą oraz terapią zaburzeń neurorozwojowych. Pracowała również w poradni wspierającej dzieci do szóstego roku życia, a obecnie realizuje się jako psycholożka szkolna w szkole podstawowej.

W pracy z dziećmi i młodzieżą najważniejsza jest dla niej relacja i uważność oraz szacunek do potrzeb dziecka i jego rodziny. Wspiera również osoby ze spektrum autyzmu, towarzysząc im w odkrywaniu naturalnego potencjału i budowaniu poczucia sprawczości w życiu. Korzysta także z metody Kids’ Skills, która, bazując na podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach, pozwala dzieciom nabyć nowe kompetencje, korzystając z zasobów, które już w sobie mają.

W wolnym czasie gra na ukulele i szydełkuje. Stale pogłębia też swoją wiedzę, uczestniczyła między innymi w szkoleniach:

– Praktyk metody Kids’ Skills

– Praktyk metody Jestem z Ciebie dumny

– Trener Umiejętności Społecznych

– Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym

– Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży

– Rozwój psychoseksualny osób autystycznych

– Wsparcie psychologiczne osób LGBTQIA

– Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem

– Jak profesjonalnie pomagać osobom aseksualnym

– Pomoc dziecku z mutyzmem wybiórczym w szkole/przedszkolu

– Zabawa z małym dzieckiem z autyzmem metodą na rozwój komunikowania

– Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych