Dominika Bolek – psycholożka i trenerka TUS
Psychologię ukończyła na Uniwersytecie Warszawskim, na specjalizacji psychologia kliniczna dziecka i rodziny. Skończyła też studia podyplomowe z diagnozy i terapii pedagogicznej oraz rewalidacji indywidualnej, a obecnie rozpoczęła seksuologię kliniczną na Uniwersytecie SWPS.
Brała udział w programie stażowym Fundacji Druga Strona Lustra współpracującej z oddziałami psychiatrii dziecięcej, a doświadczenie diagnostyczne zdobywała w Ośrodku Terapeutycznym dla Dzieci Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie zajmowała się diagnozą oraz terapią zaburzeń neurorozwojowych. Pracowała również w poradni wspierającej dzieci do szóstego roku życia, a obecnie realizuje się jako psycholożka szkolna w szkole podstawowej.
W pracy z dziećmi i młodzieżą najważniejsza jest dla niej relacja i uważność oraz szacunek do potrzeb dziecka i jego rodziny. Wspiera również osoby ze spektrum autyzmu, towarzysząc im w odkrywaniu naturalnego potencjału i budowaniu poczucia sprawczości w życiu. Korzysta także z metody Kids’ Skills, która, bazując na podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach, pozwala dzieciom nabyć nowe kompetencje, korzystając z zasobów, które już w sobie mają.
W wolnym czasie gra na ukulele i szydełkuje. Stale pogłębia też swoją wiedzę, uczestniczyła między innymi w szkoleniach:
– Praktyk metody Kids’ Skills
– Praktyk metody Jestem z Ciebie dumny
– Trener Umiejętności Społecznych
– Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym
– Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
– Rozwój psychoseksualny osób autystycznych
– Wsparcie psychologiczne osób LGBTQIA
– Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem
– Jak profesjonalnie pomagać osobom aseksualnym
– Pomoc dziecku z mutyzmem wybiórczym w szkole/przedszkolu
– Zabawa z małym dzieckiem z autyzmem metodą na rozwój komunikowania
– Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych